Moto

O Școală în care profesorul nu învață și el e o absurditate. Cred ca am găsit un moto pentru Școala mea. E vorba aceasta extraordinară a lui Leon Bloy: NU SE ȘTIE CINE DĂ ȘI CINE PRIMEȘTE!” Gândul Școlii, al celei unde să nu se predea nimic, mă obsedează. Stări de spirit, asta trebuie dat altora; nu conținuturi, nu sfaturi, nu învățături. De aceea nici nu trebuie lecții... Oamenii aceia tineri văd că vrei să încorporezi o idee și încep să încorporeze și ei una. Cred că Școala asta trebuie făcută!

C. Noica

luni, 3 februarie 2014

Evanghelia duminicii a 17-a după Rusalii, Evanghelia praznicului, tâlcuiri, viața Sf. Ioan Gură-de-Aur, discuții, jocuri...


   Deși au trecut Sărbătorile de iarnă nu am uitat că „Moș Crăciun” ne-a adus fiecăruia alături de Noul Testament și „Tâlcuirile din Sfânta Scriptură pentru fiecare zi din an” a Sf. Teofan Zăvorâtul, așa că în acest week-end am început citirea Evangheliei duminicale și tâlcuirea ei. Părintele ne-a prezentat apoi „Patericul” în cadrul unei scurte expuneri care va deveni o obișnuință săptămânală - adică în fiecare sâmbătă părintele ne va vorbi despre și va recomanda câte o carte pe care o va pune la dispoziția celor dornici de lectură. Împreună am stabilit o nouă rânduială în cadrul orelor...pe lângă citirea Evangheliei, a tâlcuirii ei (ca „temă de acasă”) și prezentarea unei cărți, vom parcurge fiecare pe rând, integral sau pe fragmente, viața sfântului reprezentativ pentru săptămâna care a trecut. Astăzi am citit parțial viața Sf. Ioan Gură-de-Aur, iar atunci când va fi reparat videoproiectorul părintele a promis că vom urmări un documentar cu viața Sf. Vasile cel Mare și Grigorie de Nazianz. Sf. Trei Ierarhi au marcat liturgic saptămâna care tocmai s-a încheiat.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu